Warunki przyjęcia do DPS-u w Słupi
Warunki przyjęcia
Osoba ubiegającą się o uzyskanie miejsca w Domu Pomocy Społecznej w Słupi winna złożyć podanie we właściwym, zgodnym z miejscem jej zamieszkania Ośrodku Pomocy Społecznej, który zgromadzi wymaganą dokumentację. Dokumentacja ta następnie zostanie przekazana do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju. Decyzję kierującą do Domu wydaje – z upoważnienia Starosty Powiatu – Dyrektor Powiatowego centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o skierowanie do Domu Pomocy Społecznej oraz zgoda na ponoszenie odpłatności za pobyt osoby ubiegającej się lub jej przedstawiciela ustawowego.
- Wywiad środowiskowy przeprowadzony przez pracownika socjalnego Ośrodka Pomocy Społecznej ze szczególnym uwzględnieniem adnotacji czy ubiegający się, wykorzystał własne możliwości i uprawnienia oraz czy oferowane przez Ośrodek usługi opiekuńcze nie są w stanie zabezpieczyć dobra ubiegającej się osoby.
- Wywiad środowiskowy powinien zawierać szczegółowe dane na temat sytuacji rodzinnej osoby zainteresowanej, dokładne adresy zamieszkania osób zobowiązanych do partycypowania w kosztach utrzymania w DPS (dzieci, rodzice, dziadkowie).
- Opinia dotycząca stopnia niepełnosprawności osoby ubiegającej się o skierowanie do Domu.
- Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia osoby ubiegającej się o skierowanie do Domu.
- W przypadku kierowania do Domu Pomocy Społecznej dla osób przewlekle psychicznie chorych wymagane jest zaświadczenie lekarza psychiatry.
- Decyzja o przyznaniu zasiłku stałego lub decyzja emerytalno – rentowa.
- W przypadku gdy osoba ubiegająca się o skierowanie jest właścicielem nieruchomości wymagane jest przedstawienie aktu własności. W przypadku przekazania tytułu własności na inną osobę (spadkobierca) wymagana jest umowa notarialna.
Procedury przyjęcia:
Przyjęcie Mieszkanki odbywa się według opracowanej Procedury. W przyjęciu uczestniczy Kierownik Domu, pracownik socjalny oraz Kierownik Działu Opiekuńczo – Terapeutycznego lub osoba przez niego wyznaczona. W adaptacji do nowego środowiska pomaga pozostały personel, przedstawiciel Rady Mieszkanek, a także inne współmieszkanki. Nowa mieszkanka zostaje zapoznana z topografią Domu, Mieszkankami, personelem, zasadami funkcjonowania oraz prawami i obowiązkami, które są zawarte w Regulaminie Organizacyjnym Domu. Zostaje poinformowana o sposobie przechowywania i zabezpieczania dokumentacji, zapoznaje się z Procedurami postępowania z depozytami oraz z środkami pieniężnymi, możliwościami urlopowania i zasadami zwrotu odpłatności za pobyt w szpitalu, sanatorium lub turnusie rehabilitacyjnym. Zapoznaje się z wachlarzem usług oferowanych przez Dom.