Komunikat

Szanowni Państwo

W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną, wprowadziliśmy zmiany w funkcjonowaniu wszystkich placówek Caritas Diecezji Kieleckiej. Wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu Ośrodka Zdrowia / Przychodni mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa naszym pacjentom oraz personelowi.

Obowiązuje zakaz wstępu za wyznaczone w Ośrodku / Przychodni miejsce, jeżeli nie wyznaczono konkretnej godziny konsultacji/badań (w tym laboratoryjnych) lub nie przeprowadzono wcześniej ankiety epidemiologicznej i nie zmierzono temperatury przed wejściem.

Pacjenci są rejestrowani do lekarzy rodzinnych (POZ) na TELEPORADY lub na wizyty osobiste. W trakcie udzielania teleporady lekarz może zalecić osobistą wizytę w przychodni. Rejestracja telefoniczna pod numerem telefonu:

  • Ośrodek Zdrowia: ul. Mleczarska 11, tel. 41 394 40 07
  • Ośrodek Zdrowia: os. Broniewskiego 7a, tel. 41 394 47 78

Obowiązuje zakaz wstępu do przychodni bez maski zakrywającej nos i usta. Podczas całego pobytu na terenie przychodni należy cały czas być w masce zasłaniającej nos i usta.

Zapisy dla nowych pacjentów do naszych przychodni.

Warunkiem skorzystania z naszych bezpłatnych usług podstawowej opieki zdrowotnej, w tym także wysokiej jakości teleporad, jest posiadanie nr PESEL oraz ubezpieczenia zdrowotnego w NFZ.

Jak zapisać się do Ośrodka Zdrowia / Przychodni w trakcie pandemii koronawirusa?

  1. Należy zatelefonować do nas (ul. Mleczarska 11, tel. 41 394 40 07 / os. Broniewskiego 7a, tel. 41 394 47 78) i podać swoje dane i umówić się na termin osobistego podpisanie deklaracji.
  2. Należy zatelefonować do nas (ul. Mleczarska 11, tel. 41 394 40 07 / os. Broniewskiego 7a, tel. 41 394 47 78) i podać swoje dane i poprosić o przesłanie deklaracji na email. Po podpisaniu i zeskanowaniu należy nam odesłać ją drogą elektroniczną.
  3. Portal Pacjent.gov.pl umożliwia zapisanie się z wykorzystaniem e-puapu (profilu zaufanego).

Wszelkie konsultacje i badania (w tym laboratoryjne) muszą być uprzednio ZAREJESTROWANE telefonicznie przez REJESTRACJĘ w naszym systemie. Przed planowaną poradą/wizytą zostanie przeprowadzona ankieta epidemiologiczna drogą telefoniczną. Odpowiedzi na pytania z ankiety stanowią integralną część dokumentacji medycznej Pacjenta. Przed wejściem do przychodni każdemu pacjentowi mierzymy temperaturę. Zastrzegamy sobie prawo do nie wpuszczenia Pacjenta do przychodni ze względów epidemiologicznych.

Od 16 marca 2021 r. obowiązuje rozporządzenie ministra zdrowia zgodnie z którym można skorzystać z bezpośredniej wizyty u lekarza, gdy:

  1. Nie wyrażasz zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy (wyjątek: podejrzenie zakażenia COVID-19).
  2. Cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.
  3. Istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.
  4. Twoje dziecko nie ma jeszcze 6 lat (wyjątek: wcześniej było osobiste badanie i teleoporada jest kontynuacją leczenia, kontrolą).
  5. Masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru (wyjątek: podejrzenie zakażenia COVID-19).

Korzystasz z teleporady, gdy:

  1. Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
  2. Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  3. Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  4. Potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.
  5. Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.

Podczas teleporady dyżurujący lekarze mogą:

  • omówić Twoje wyniki badań,
  • zweryfikować Twój stan zdrowia (decyzja lekarza, czy będzie potrzebna wizyta osobista),
  • wystawić e-recpetę (decyzja lekarza, czy będzie potrzebna wizyta osobista),
  • wystawić e-zwolnienie (decyzja lekarza, czy będzie potrzebna wizyta osobista),
  • wystawić e-skierowanie do lekarza specjalisty lub szpitala,
  • wystawić e-zaopatrzenie na wyroby medyczne
  • skierować na badania laboratoryjne lub obrazowe.

Teleporady lekarzy POZ udzielane są od poniedziałku do piątku przez wszystkich lekarzy POZ (lekarze rodzinni, interniści i pediatrzy) w godzinach pracy przychodni.

Obowiązuje wcześniejsza rejestracja pod nr:

  • Ośrodek Zdrowia: ul. Mleczarska 11, tel. 41 394 40 07
  • Ośrodek Zdrowia: os. Broniewskiego 7a, tel. 41 394 47 78

Jeżeli miałeś kontakt z osobą zakażoną – zostań w domu, unikaj kontaktu z innymi osobami. Wszelkie wątpliwości dotyczące dalszego postępowania skorzystaj z informacji centralnej GIS:

https://www.gov.pl/web/koronawirus/kontakt  lub  +48 22 250 01 15

Jeżeli masz objawy zakażenia koronawirusem (przede wszystkim są to: wysoka gorączka, duszność, kaszel, ból gardła, utrata węchu lub smaku) umów się na:

  • umów się do naszego lekarza POZ, który ma prawo takie skierowanie Ci wystawić online, lub
  • wypełnij formularz kwalifikacji do testu SARS-COV-2 na stronie internetowej: gov.pl/dom . Są tam podstawowe pytania, które dotyczą sytuacji identyfikowania ryzyka, czy był kontakt z osobą zarażoną, bo to jest przesłanka do wykonania testu, a z drugiej strony podsumowanie objawów, z którymi macie państwo do czynienia. Jeśli te objawy w takiej ankiecie zostaną potwierdzone, to wtedy pod wskazany numer w formularzu będzie oddzwaniał (w godz. 8 do 18 również w weekendy) konsultant z infolinii i potwierdzając tożsamość, będzie wystawiał zlecenie na wykonanie badania.