Projekt finansowany ze środków pochodzących z Funduszu Solidarnościowego w ramach programu resortowego Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Organizacji Pozarządowych – edycja 2025.

CARITAS DIECEZJI KIELECKIEJ
realizuje Programu:

“ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ”
dla Organizacji Pozarządowych
– edycja 2025

1. Caritas Diecezji Kieleckiej niniejszym informuje o realizacji Programu „Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością” dla Organizacji Pozarządowych – edycja 2025r., w którym przewidziano wsparcie w formie usług asystencji osobistej dla:

  • 3 dzieci od ukończenia 2-ego roku życia do ukończenia 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 orzeczenia tj.: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji  w wymiarze 300 godz. /rok na 1Uczestnika Programu .
  • 30 osób z niepełnosprawnościami w stopniu znacznym i w tym 27 osób z niepełnosprawnością w stopniu znacznym w wymiarze 475 godz. na rok oraz 3 osoby z niepełnosprawnością sprzężoną wymiarze  495 godz. na rok na 1 Uczestnika Programu.

2. Caritas Diecezji Kieleckiej przyjmuje zgłoszenia do Programu w dniach od 24.02.2025 do 07.03.2025 r.  wyłącznie w formie papierowej tj :

w biurze Programu: Caritas Diecezji KieleckiejWiśniówka 38 A, 26-50 Zagnańsk, Centrum Dziennej Opieki i Pielęgnacji
   w dni robocze w godz. 8:00–16:00

– oraz w siedzibie Caritas w Kielcach, plac Najświętszej Maryi Panny 1 w dni robocze w godz. 8:00–16:00

Więcej informacji szczegółowych można uzyskać pod numerem telefonu:  882 352 411

3. Rozpatrywane będą wyłącznie zgłoszenia kompletne (na właściwych drukach, wypełnione czytelnie, podpisane).

Zgłoszenie winno zawierać:

  • Kartę zgłoszenia do Programu Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością dla Organizacji Pozarządowych – edycja 2025 r. wraz z odpowiednimi załącznikami tj:
  • Kartą zakresu czynności
  • Klauzulą informacyjną RODO
  • Oświadczeniu o miejscu zamieszkania
  • Oświadczeniu o wskazaniu Asystenta
  • Ważne orzeczenie o stopniu/niepełnosprawności lub równoważne – kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem
  • oraz w przypadku wskazania kandydata na Asystenta konieczne jest złożenie  Oświadczenia do umowy zlecenia kandydata na Asystenta.

4. Zgłoszenia do Programu niekompletne nie będą rozpatrywane.

5. Caritas Diecezji Kieleckiej jako Realizator Programu, zgodnie z wytycznymi Programu „Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością” dla Organizacji Pozarządowych – edycja 2025 przyznając usługi asystencji osobistej, w pierwszej kolejności uwzględni potrzeby:

a) osób z niepełnosprawnościami samotnie gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich;

b) osób z niepełnosprawnościami wspólnie zamieszkujących i gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich.

6. Realizator Programu poinformuje najpóźniej do dnia 15.03. 2025 r. w formie pisemnej, lub telefonicznej Uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego, o przyznaniu usług asystencji osobistej oraz przyznanym wymiarze godzin usług asystencji osobistej w roku kalendarzowym lub o odmowie przyznania usług asystencji osobistej wraz z uzasadnieniem.

PLIKI DO POBRANIA:

Projekt finansowany ze środków pochodzących z Funduszu Solidarnościowego
w ramach programu resortowego Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Organizacji Pozarządowych
– edycja 2025.